12 مزیت دوربین های دیجیتال
نوشته شده توسط : behzad

امروزه اکثر مردم به دوربین دیجیتال یا به عنوان بخشی از گوشی هوشمند خود یا به عنوان یک دستگاه مستقل دسترسی دارند. فناوری جدید دوربین هایی را برای ما به ارمغان آورده است که به طور کلی استفاده از آنها آسان تر، مقرون به صرفه تر و همه کاره تر از عکاسی فیلم سنتی است. اگرچه دیجیتال دارای معایبی است، اما مزایای زیادی دارد. در اینجا برخی از قابل توجه ترین مزایای دوربین های دیجیتال در مقایسه با دوربین های فیلم وجود دارد.

 

 دوربین عکاسی

 

1. رضایت آنی

غلبه بر فوریت مطلق عکاسی دیجیتال با فیلم غیرممکن است. در بیشتر موارد، شما به سادگی دوربین خود را نشانه می گیرید، کلیک می کنید و تصویر خود را خواهید داشت. بدون انتظار تا تمام شدن تمام فیلم ها، بدون پردازش زمان بر. داشتن تصویر شما در فرمت دیجیتال گزینه های بیشتری را برای کارهایی که می توانید با آن انجام دهید در مقایسه با فیلم در اختیار شما قرار می دهد.

 

2. خرید و پردازش فیلم گران است

عکاسی فیلم می‌تواند یک تجارت گران قیمت باشد، زیرا شما دائما مجبور هستید رول‌های فیلم جدید بخرید و برای پردازش تصاویر خود هزینه بپردازید. عکاسی دیجیتال هیچ یک از این هزینه ها را متحمل نمی شود (به جز خرید دستگاه دیجیتال شما و شاید قیمت جوهر و کاغذ عکس در صورتی که بخواهید برخی از تصاویر را در خانه چاپ کنید)، بنابراین در طول زمان بسیار ارزان تر است.

 

3. فضای ذخیره سازی عظیم برای عکس ها

دستگاه های دیجیتال به جای محدود شدن توسط رول های فیلم، گزینه های ذخیره سازی گسترده ای را ارائه می دهند. کارت های حافظه می توانند هزاران تصویر را در خود جای دهند و در صورت نیاز به فضای بیشتر، می توان آنها را به سرعت تعویض کرد. علاوه بر این، تصاویر را می توان به طور مرتب به یک هارد دیسک کامپیوتر یا یک دستگاه ذخیره سازی دیگر منتقل کرد تا فضا آزاد شود.

 

4. عملکردهای چندگانه

عملکردهای متعددی مانند تشخیص حرکت، تشخیص چهره و دید در شب به عکاس کمک می کند تا تصاویر بهتری ثبت کند. شرایط چالش برانگیز دیگر به معنای عکس های بد نیست، زیرا دوربین هم راه های دستی و هم خودکار برای جبران دارد.

 

برای مثال، عکس‌های شبانه را می‌توان با کیفیتی نزدیک به عکس‌های روز گرفت. (شاید تنها نقطه ضعف این است که برخی از افراد از تعداد زیاد عملکردهای موجود در برخی از مدل‌های دوربین غرق شده‌اند).

 برای خرید دوربین عکاسی به اینجا مراجعه کنید.

5. دوربین فیلمبرداری

برخلاف دوربین‌های سنتی فیلم که فقط می‌توانند تصاویر ثابت بگیرند، دوربین‌های دیجیتال می‌توانند عکس‌های متحرک نیز بگیرند. عملکرد به عنوان یک دوربین فیلمبرداری، تطبیق پذیری این دستگاه ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، نه تنها برای ضبط رسانه، بلکه برای پخش زنده ویدیو در سراسر اینترنت.

 

6. به اشتراک گذاری آسان

به اشتراک گذاری رسانه های ضبط شده در قالب دیجیتال با دیگران بسیار آسان تر است. تصاویر را می توان از طریق متن یا ایمیل ارسال کرد. رسانه ها را می توان در اینترنت بارگذاری کرد و از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. چندین کپی از تصاویر را می توان به راحتی از طریق دستگاه های ذخیره سازی مانند حافظه ها، کارت ها یا هارد دیسک های قابل حمل با دیگران ایجاد کرد و به اشتراک گذاشت.

 

7. کوچکتر و سبکتر

دوربین‌های دیجیتال معمولاً سبک‌تر و جمع‌وجورتر از دوربین‌های فیلم‌برداری هستند و باعث می‌شوند قابل حمل‌تر باشند. پیشرفت فناوری همچنین به این معناست که دوربین‌های دیجیتال کوچک روی گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها تعبیه شده‌اند و دسترسی تقریباً جهانی به دوربین‌های دیجیتال را ممکن می‌سازند. دوربین های کوچک نیز کاربرد عملی دارند. برای مثال، می‌توان آن‌ها را برای کمک به مانورهای معکوس در خودروها تعبیه کرد.

 

8. ویرایش آسان

عکس‌های سنتی را فقط یک بار می‌توان تغییر داد، و آن در مرحله پردازش فیلم است – و حتی در آن زمان، دامنه محدود است. ویرایش عکس های دیجیتال در هر مرحله آسان است، و امکان ویرایش های متعددی وجود دارد که بسیاری از آنها رادیکال هستند.

 

ویرایش اولیه، مانند افزایش کنتراست، روشنایی، و حذف قرمزی چشم، اغلب توسط دوربین یا گوشی هوشمند انجام می شود، با استفاده از بسته نرم افزاری ویرایش عکس می توان به جلوه های بسیار بیشتری دست یافت.

 

9. گزینه های نمایش بیشتر

برخلاف عکس‌های روی فیلم، که اصلاً نمی‌توان آن‌ها را تا پس از توسعه مشاهده کرد، روش‌های متعددی برای مشاهده عکس‌ها در قالب دیجیتال وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید آن‌ها را روی یک تلویزیون با صفحه‌نمایش بزرگ قرار دهید، برای تأثیر چشمگیرتری که همه افراد می‌توانند به طور همزمان تجربه کنند. قاب عکس دیجیتال یکی دیگر از راه های منحصر به فرد برای نمایش عکس های دیجیتال است.

 

10. چاپ خانگی

عکس‌های فیلم باید ایجاد شوند، یک فرآیند شیمیایی حساس که معمولاً توسط مشاغل تجاری یا از طریق استفاده از یک «تاریکخانه» خاص انجام می‌شود. کل رول فیلم تقریباً همیشه بدون در نظر گرفتن کیفیت تصویر ساخته می شد.

 

عکس‌های دیجیتال را می‌توان در خانه چاپ کرد و فقط به چاپگر مناسب، بعلاوه نوع کاغذ مورد نظر نیاز دارد (بیشتر افراد از کاغذ مخصوص عکاسی استفاده می‌کنند که به طور گسترده در فروشگاه‌ها موجود است). کاربران خانگی می‌توانند انتخاب کنند که کدام یک از تصاویر را چاپ کنند، اندازه‌ها و اشکال مختلف چاپ را آزمایش کنند، و همچنین در اکثر شرایط ویرایش اولیه را انجام دهند.

 

11. فناوری نقطه و شلیک

استفاده از دوربین های دیجیتال به طور کلی بسیار آسان است، زیرا اکثر تنظیمات را می توان به طور خودکار توسط دوربین محاسبه کرد. این بدان معناست که عکاسان آماتور می توانند به سادگی اشاره کنند و بدون نیاز به صرف زمان برای فوکوس کردن یا تنظیم تنظیمات کلیک کنند.

 

12. عملیات سریعتر

یکی از ویژگی های دوربین های دیجیتال که گاهی فراموش می شود این است که می توانند به سرعت چندین عکس بگیرند. با استفاده از دوربین های فیلم، کاربر باید بین هر عکس روی فیلم بچرخد و زمان را از دست بدهد و به طور بالقوه فرصت ثبت برخی تصاویر عالی را از دست بدهد. تنظیم تنظیمات در دوربین های فیلم نیز می تواند سرعت عکاس را کند کند.

 

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال

بهترین دوربین برای خرید در سال 2022

دوربین دیجیتال چیست؟

DSLR در مقابل دوربین Point and Shoot

مزایا و معایب دوربین DSLR

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین های DSLR در مقابل دوربین های بدون آینه: کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

انواع دوربین های دیجیتال

 





:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: